Skip to main content

Bloggeri do boja!

Priznám sa, mám v hlave už dlhšie inú tému na článok, avšak okolnosti posledných dní mi trochu zmenili plány. Hlavne ak vyhrá možnosť boja a sebemenšia nádej na spravodlivosť.

Bloggeri sú častokrát považovaní za bláznov, niekedy aj za snílkov s prehnaným egom. Jedno sa im však nedá odoprieť – bojovnosť. Snaha o zmenu, poukázanie na chyby v akomkoľvek systéme alebo ľuďoch. Možno aj preto sú mnohokrát terčom kritiky.

Blogovanie má však často veľkú váhu. Dozvieme sa o mnohých nedokonalostiach, častokrát aj zdokumentovaných fotkami či videom. Určite sa aj vám stalo, že názor cudzieho človeka ste vzali do úvahy a zmenili tak svoje rozhodnutie, čo sa nakoniec ukázalo v konečnom dôsledku ako správny krok.

Pre príklady nemusíme chodiť príliš ďaleko. Stačí si spomenúť kauzu „nenažraná sviňa“ Tomáša Bellu alebo ďaľšieho „spokojného“ zákazníka a bloggera – Vlada Radosu. Všeobecne táto spoločnosť spôsobila na vlnách slovenského internetu za posledný rok mnoho rozruchu. Je tak tlačená na neustále zlepšovanie svojich služieb ako aj vzťahov ku klientom, no vďaka tomu dáva výhodu konkurencii či už v príleve nových klientov ako aj vyhnutie sa podobným fatálnym chybám.

Bankový sektor však nie je jediná „obeť“ blogerrov. Ja som si napríklad vylial zlosť voči mobilnému operátorovi ako aj voči svojmu providerovi, no asi najväčšiu skúšku podstúpil moj kolega Váňa, ktorého úporná snaha o zlepšenie služieb reťazca Billa boli spočiatku úsmevné, ale dokazujú častokrát aroganciu a povýšenectvo vo väčšine prípadov nadnárodných spoločností, než snahu o udržanie si spokojného zákazníka.

Kompetentní vo vedeniach týchto inštitúcií by sa mali zamyslieť za čo berú častokrát nemalé platy. Majú budovať a rozvíjať víziu firmy, ktorá ich živí a platí, v opačnom prípade tam nemajú čo hľadať.

Platí totiž staré známe – vox populi vox dei. Sila nezávislých (a hlavne uznávaných) publicistov, akoby sme mohli bloggerov nazvať, totižto začína naberať na intenzite viac než vplyv komerčných médií a nie je nereálna ani predstava hromadného odlevu zákazníkov. Stále totižto existuje aj Náš zákazník – náš pán!

Ako sa teda mienite zachovať drahí kompetentní? Alebo chcete zistiť, kto bude v konečnom dôsledku ťahať za kratší koniec?

eMDi

Blogger, webdeveloper, linuxák, F1 Fan

6 thoughts to “Bloggeri do boja!”

  1. V tej poslednej časti je kus pravdy.Pripommenulo mi to jedného nezávislého recenzistu na elektroniku myslím že brit a jeho recenzie uznávali firmy do takej miery, že podľa jeho verdiktu na daný výrobok firma akceptovala nedostatky a robila nápravu.Myslím že aj špičkoví blogery majú budúcnost a poniektorí redaktori alebo denníky to zabalia, lebo všetci dobre vieme , že zahraniční majitalia novín diktujú čo sa má písať.

  2. Jasne! A všetci sa obliecť do tričiek s nápisom „Mysli na to ako sa ku mne správaš, pretože ja som bloger“ 🙂

Pridaj komentár