Žijeme v modernej dobe. Život ide rýchlejšie, technika napreduje a my máme čo robiť, aby sme držali krok s dobou.
Tento blogpost nemá byť o morálke, buďte kludní 🙂 . Dnes má mnoho ľudí smartphone, alebo jeho prerasteného brata prezývaného tablet, prípadne nejaký ten notebook. Máme tam fotky, videá, maily, kontakty a občas si surfneme, aby sme si trebárs skrátili dlhú chvíľu. O, áno . Internet v mobile je veľmo dobrá vec! Informácie, zábava, sociálne siete, emaily …
Niektorí z nás ako ja si na skrátenie dlhej chvíle v práci musia vystačiť s mobilom, ako je napríklad N95 8GB (tablet či notebook bez súhlasu objednávateľa nie je povolený, rovnako ako fotenie v priestoroch …). Aby som bol ako tak schopný riešiť niektoré formality mailom a mať adresár zálohovaný, využíval som pomerne aktívne program Emoze, ktorý okrem synchronizácie kontaktov a kalendára pomerne dobre zvláda prácu s IMAP priečinkami. Odhliadnuc od faktu, že aplikácia je neskutočným žrútom energie z batérie, som s ňou nadmieru spokojný.
Môj problém začal, keď Google povolil registráciu pre Google Apps kontá do jeho siete Google Plus, ktoré vo veľkom využívam. Pomenil čosi v nastaveniach LDAP a adresárov a teraz každý človek vo Vašich kruhoch sa automaticky ocitne aj vo Vašom telefóne. Ale len meno a fotka. Rozdelenie adresárov nepomôže, Emoze voľbu adresára neponúka a support na maily neodpovedá. Tak som hútal, váhal a dokonca aj premýšľal! A heuréka! Riešenie je v tomto prípade pomerne jednoduché. V rámci svojej domény si zriadťe ďaľšiu adresu. Nepoužívajte ju na email, len čisto ako zdieľaný adresár. V Emoze si tým pádom stačí už len pridať toto konto a zvoliť v rámci Push Content voľbu „Kontakty“.
Zaujímalo by ma, či sa podobný problém vyskytol aj u majiteľov Android zariadení alebo ako je to tam riešené.