Ľudia sú krvilačné beštie!

Pre niekoho hrozivo vyzerajúci titulok, pre niekoho náznak ďaľšieho príjmu „potravy“ v podobe škodoradosti či nejakej formy slovného útoku.

Priznám sa, že som pri včerajšom pridávaní permalinku môjho blogu na vybrali.sme.sk, zďaleka netušil, ako to ovplyvní moju dnešnú navštevnosť na mojom webe. Ranná SMS o aktuálnych číslach reklamy na mojom webe ma prebrala k životu rýchlejšie ako (nedajbože) prípadný výbuch Jaslovských Bohuníc a spočiatku som si myslel, že je len chyba v skripte, až kým som sa na vlastné oči nepresvedčil Naj.sk v štatistikách. Nešlo mi do hlavy, čo spôsobilo taký boom, keď žiaden jeden blog predtým pridaný do vybrali.sme.sk nedosahoval ani len stotinové čísla. Vtedy mi došlo, že TITULOK blogu spravil svoje. Prečo? Titulok je niečo ako obal a obal predá výrobok.

V poslednej dobe totiž ľudia doslovne pachtia po článkoch o katastrofách, posmeškoch či aférach ako vlk po čerstvom mäse. Inak sa to nazvať a ani vysvetliť nedá, prečo je napríklad Nový Čas najpredávanejší na Slovensku a jemu podobné plátky v zahraničí. Možno je to tým, že ľudia žijú vo svojich stereotypných a nudných životoch a hľadajú aspoň niečo na rozptýlenie. Nemám však pocit, že hľadať túto formu „zábavy“ je práve najlepšie. Jedným z dôvôdov je, že aj populárni ľudia majú právo na súkromie a prepierať niečo, čo by malo zostať tabu sa nepatrí, takisto zaváži fakt, že autori častokrát možno klamú (link) a skrývajú sa za svojimi skratkami, či pseudonymami, no aj tak spôsobia viac starostí než radosti a mnohokrát vystavia príbuzných „obetí“ zbytočným útokom, posmeškom a ohováraniam. Prípadná snaha o vyvrátenie potom môže vyznieť ako snaha o vyhováranie sa.

Niekto by mi síce mohol oponovať, že i ja sám používam tzv. nick, ale stačí si kliknúť do sekcie kontakt , kde mám link na svoj vCard, v ktorom nájdete okrem ďaľšej fotky aj iné osobné údaje.

Týmto by som rád reflektoval na ľudí s chrbtovou kosťou, aby radšej namiesto krvilačného cicania krvi z „obetí“ článkov napríklad darovali krv, alebo pomohli blížnemu. Že Vy nepatríte medzi tie krvilačné beštie? Tak potom čo bolo dôvodom kliknutia na titulok tohto blogu? 😉

eMDi

Blogger, webdeveloper, linuxák, F1 Fan

2 thoughts on “Ľudia sú krvilačné beštie!

  1. pri posielani na vybrali.sme zadavas:

    titulok článku: Vložte titulok článku.

    teda ak sa u teba titulok clanku vzdy zacina s eMDI [emdi.sk] tak mas pravdu. v opacnom pripade nie a je to pre mna len zvysovanie entropie, url si viem zistit aj z status baru este pred kliknutimna clanok.

  2. len tu samopropagaciu z titulkov by si mohol vynechat. tj. prvych 20 znakov nadpisu na vybrali.sme.sk je pre mna absolutne neuzitocne. ja viem, ze to tam vybralisme nacitava z title stranky, ale kazdy kto pridava clanky by si to mal odstranit – resp. davat nadpis, z ktore je hned jasne o co ide, a nemusim to v hlave este spamfiltrovat. dik.

Pridaj komentár